اهداف و استراتژی ها

مجتمع مسکونی ناویا

اهداف اصلی

  • 1 تامین مسکن برای اقشار مختلف و خصوصا قشرکم درآمد ساکن در منطقه
  • 2 افزایش ارزش شرکت از طریق افزایش قیمت سهام آن در بازار سرمایه (بورس)
  • 3 مشارکت در ایجاد مسکن مناسب موازی با سایر سازمانها و شرکت های همسو
  • 4 افزایش عمر متوسط ساختمان ها و سازه های مسکونی شهر تبریز
  • 5 کسب درآمد مناسب برای شرکت با فروش واحدها مسکونی، خدماتی _ تجاری
  • 6 زیبا سازی کالبدی محیط شهری با تجمیع بافت های فرسوده و ناکارآمد
  • 7 افزودن ضریب پایداری و مقاومت با ایجاد مسکن مقاوم و مسلح
  • 8 ایجاد اشتغال به شکل مستقیم و غیر مستقیم چه پیش از تولید، چه در حین و چه پس از تولید برای متولیان
  • 9 ایجاد اشتغال پایدار از طریق ساخت مجموعه های خدماتی- تجاری در داخل مجتمع مسکونی ...
  • 10 ارتقاء ارزش منطقه از طریق ساخت مسکن با آخرین دستاوردهای علمی و استاندارد های جهانی

اهداف فرعی

  • 1 تغییر مثبت شیوه ی زندگی از طریق ایجاد امنیت پایدار به واسطه ی استقرار در مسکن خوب
  • 2 تغییرات فرهنگی موازی با زندگی شهری ناشی از ایجاد مجتمع مسکونی با چنین وسعت
  • 3 افزایش امید به زندگی با احساس امنیت ناشی از حضور در مسکنی مناسب و ایمن
  • 4 افزایش تجربه های شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب در تولید مسکن
  • 5 ارتقاء جایگاه و تثبیت حضور قدرتمندانه ی شرکت سرمایه¬گذاری مسکن شمالغرب در عرصه ی تولید مسکن انبوه ایمن
  • 6 افزایش متوسط طول عمر ساختمان های های مسکونی شهری
  • 7 تسهیل و تسریع ترافیک و حمل و نقل منطقه
  • 8 آزاد سازی مسیرها با توجه به باریک بودن مبادی ورودی و خروجی هنگام بروز سوانح، آتش سوزی، امداد و ...
  • 9 کاهش آسیب های اجتماعی از طریق کمک به ایجاد حس هویت محله ای و...
  • 10 رشد و گسترش نوسازی بافت فرسوده با ایجاد مجتمع های مدرن و زیبا

چشم انداز

افزایش تولید مسکن مناسب و متناسب در شمالغرب تبریز – منطقه ی 4 شهرداری تبریز - منجر به توسعه ی یکدست، همسو با سایر مناطق شهری در تبریز خواهد شد. برنامه ریزی مناسب برای آینده این منطقه می تواند باعث ایجاد توازن شهری شده و نابرابری های ناشی از این عدم توازن را کاهش دهد. از سویی دیگر به نظر می سد که با چنین رویکردی عدالت اجتماعی، - نه ضرورتا در تمامی ابعاد- نیز محقق شده و سطوح مختلف اجتماعی به هم نزدیک گشته و شکاف اجتماعی ناشی از طبقات مختلف تا اندازه ای کاهش یابد. افزایش سطح فرهنگی منطقه از پی خود کاهش آسیب های اجتماعی را خواهد داشت و امید می رود تحقق این پروژه مسیر را برای سرمایه گذاری های دیگر با رویکرد توسعه ی منطقه ی شمالغرب تبریز به همراه داشته باشد.

ملاحظات

در ملاحظات یا تهدیدات ناشی از اجرای پروژه ای با چنین مختصات به نظر می رسد با مد نظر قرار دادن عمده ی آنها می توان از بروز مشکلات پیش، حین و پس از اجرا جلوگیری نمود. طبیعتا تامین مالی و تدارکاتی مجموعه از عمده ترین چالش های موجود می تواند باشد. تامین به موقع سرمایه ی لازم برای آغاز و اقدام برای تامین وام بانکی بافت های فرسوده از مهمترین اقدامات اولیه برای شروع پروژه به شمار می رود. اقدامات اولیه ی لازم برای تامین زیرساخت ها ی استراتژیک چون: آب، برق، گاز و تلفن نیز از مهم ترین کارهایی است که بایستی به سرعت اجرا و توافقات لازم برای انجام آن صورت پذبرد. پیش بینی روش های ساخت و اجرا برای تسریع و تسهیل امر با در نظر گرفتن کاهش زمان ساخت اصولی و در عین حال مقاوم و زیبا نیز از سایر مواردی است که متولیان امر باید به دنبال آن بوده باشند. در کنار این مسائل، عدم تناسب قیمت تمام شده با توان مشتری در این منطقه- با توجه به ترکیب جمعیتی با درآمد متوسط و متوسط به پایین- نیز می تواند از عمده ترین چالش های پروژه بوده باشد. اما از سویی دیگر، مزیت رقابتی حضور شرکت در منطقه ی غرب تبریز در مواجهه با سایر رقبا نیز می تواند جزء امتیازات اجرای پروژه توسط این شرکت در این ناحیه از شهر بوده باشد.

ماموریت ها

  • تحویل زمین و اخذ مجوزهای لازم از شهرداری منطقه 4 بر اساس تفاهم نامه.
  • طراحی مناسب پروژه و تهیه نقشه های اجرایی.
  • انتخاب مشاور یا مشاوران ملی و یا بین المللی با تجربه در این حوزه.
  •  انتخاب روش تامین مالی مناسب.
  • تحصیل وام بانکی ویژه ی بافت های فرسوده ی شهری.
  • یافتن سرمایه گذاران مناسب برای مشارکت در ساخت و بهره برداری.
  • اطمینان بخشی به سرمایه گذاران با اتخاذ استراتژی های مناسب
  • کاهش ریسک سرمایه گذاری و اطمینان بخشی به صاحبان سرمایه
  • پیش بینی نوسانات بازار و تاثیرات و تاثرات آن.
  •  تحلیل حساسیت متغیرهای موثر در شاخص های اقتصادی
  • انتخاب شیوه ی اجرای متناسب و به روز.
  • برنامه ریزی زمانبندی اجرای پروژه.
  • کنترل و پایش مستمر هزینه بهای ساخت.
  • بازاریابی و نقشه ی راه بازاریابی پیش و حین اجرا.
  • برنامه ریزی اتمام و فروش پروژه.
  • تدوین استراتژی متنوع فروش جهت تامین مسکن اقشار مختلف منطقه